موفقیت در هر صنایع و حرفه ای نیازمند مدیر و مسئول خوب است. در واقع مدیر به تعیین وظایف برای بخش های یک سازمان و کارمندان می پردازد. تحصیل در رشته مدیریت مانند این است که شما با چشم بسته در یک جنگل قدم می زنید. اگر شما هم دوست دارید دیگران را در رسیدن به اهداف خود کمک کنید، پس این رشته برای شما مناسب است.

ماهیت رشته مدیریت

یک مدیر در زمینه کاری خود متخصص است و یک پشتیبان قوی برای کارمندان است. مدیران در یک تجارت فعالیت می کنند و به عنوان یک تیم برای رسیدن به اهداف شرکت همکاری می کنند. یک مدیر با تجریه سعی در واگذار کردن وظایف به کارکنان، جلوگیری از اتلاف وقت و بهبود استفاده از منابع مالی و انسانی دارد.

Introduction-to-Management


هدف اصلی رشته مدیریت

هدف اصلی مدیریت این است که مدیران بتوانند از خود و همچنین کارمندان عملکرد بالایی کسب کنند. عملکرد بالا معمولاً توسط یک محیط کار مثبت انجام پذیر است. کارمندان باید این توانایی را داشته باشند که مشکلات و نگرانی های مدیر را برطرف کنند. برای مدیران مهم است که محیطی حرفه ای ایجاد کنند. مدیران باید اطمینان حاصل کنند که کارمندان آنچه را که برای تحقق اهداف شرکت لازم است انجام می دهند. یک مدیر خوب نیازی به فریاد زدن در برابر کارمندان را ندارد بلکه توانایی مکالمه با آنها و ایجاد انگیزه برای موفقیت را دارد. شما به عنوان یک مدیر باید آماده باشید تا هر وظیفه ای را که به شما تحویل داده شده است، را بر عهده بگیرید.

مثالی برای تعریف یک مدیر خوب

فرض کنید شما مدیر یک آژانس تبلیغاتی هستید. در روزی که جلسه مهمی دارید، همزمان دو کارمند شما بیمار شده اند و امکان انجام وظایف مربوط به جلسه را ندارند. شما باید چکار کنید؟ آیا باید شرکت را ترک کنید؟ یا به تپه ها بروید و جیغ بزنید؟

البته که نه! شما به عنوان مدیر باید همیشه بهترین گزینه را برای مواقع غیر قابل پیش بینی آماده داشته باشید. برای این منظور شما می توانید یک کارمند با سطح بالاتر را انتخاب و به آموزش سریع آن کارها به او بپردازید، تا بتوانید جلسه را داشته باشید. یک مدیر آنچه را برای رسیدن به اهداف خود لازم دارد انجام می دهد.