استایل هیپستر


تغییر استایل زندگی، تغییر فلسفه به هیپستر

اشتباهات و پیامدهای جنگ باعث شد تا جوانان و مردم دوباره نگاهی به دلایل شکل گیری جنگ بیندازند. جنگ، نتیجه زیاده‌خواهی انسان مدرن است. به عبارتی، این مصرف‌گرایی بیش از حد بود که خیلی کشورها را متجاوز می‌کرد. مردم امریکا این را درک کردند و گروه گروه سعی کردند تا استایل زندگی خود را به هیپستر یا یک زندگی صلح جو و آزاد از تعلقات مادی تغییر دهند.

خوردن و پوشیدن در استایل هیپستر

استایل هیپستر، از خوردن تا پوشیدن

هیپی‌ها، با دانستن این موضوع که هویت ما را تا حدود زیادی مواد مصرفی ما تشکیل می‌دهد سعی کردند تا استایل غذای خوراکی خود را طبیعی‌تر کنند. هیپسترهایی که می‌توانستند شروع به گیاهخواری کردند. خوردن غذاهای فراوری شده و تحت تغییرات مواد شیمیایی کاملا ممنوع بود. هیپسترها به سراغ نوع پوشش خود هم رفتند و به جای یک استایل پُش (فاخر و گران) به سمت پوشیدن لباس‌ها آزاد، راحت، و دست دوم رفتند.

استایل هیپستر زنانه مردانه ندارد

جنسیت در استایل هیپستر معنا ندارد

در ادامه تغییر و تحولات استایل و سبک زندگی بین هیپسترها، آن‌ها روی ریزجزئیاتی که در فلسفه زندگی نقش داشت کار کردند. مثلا درمورد استایل پوشش، چند نکته بسیار حائز اهمیت بود؛ یکی این که لباس‌ها ترجیحا دست دوم و دست دوز باشند، دوم اینکه استایل لباس‌ها جنسیت یا طبقه بندی خاصی نداشته باشند، دیگر اینکه قطعا رنگ‌ها و طرح‌ها در استایل لباس‌های مختلف روشن و شاد باشند. تمام این‌ها به تغییر تفکر و تغییر استایل زندگی مردم منجر می‌شد.

استایل هیپستر یک ضد استایل است

برای هیپسترها مهم بود که سنت‌ها و قواعد صحیح مردم دنیا را به جا بیاورند. آن‌ها این قوانین نانوشته را روی لباس‌هایشان می‌آوردند. از گلدوزی و تکه دوزی، هیپسترها از مد و استایل سنتی قبایل بومی مختلف دنیا الگو می‌گرفتند. مهمتر از آن اینکه، استایل هیپستر قاعده خاصی برای ست کردن و پوشیدن ندارد. اصلا، در استایل هیپستر، کسی نباید زمانش را به پوشیدن یک لباس یا استایل خاص، اتو کردن لباسش یا ست کردن دو تکه لباس خاص اختصاص بدهد. چون به نظر هیپسترها، این کار مصرف‌گرایی را ترویج می‌دهد و افراد را زیاده خواه و خودخواه می‌کند.

دامن و پیراهن در استایل هیپستر

اهمیت پیراهن در استایل هیپستر

از آن جایی که هیپسترها به دنبال راحتی و آزادی در استایل زندگی و پوشش خود هستند، پوشیدن دامن و پیراهن بین زن و مردشان بسیار مرسوم است و رواج دارد. آن‌ها از پارچه‌های سبک و روشن برای دوختن و درست کردن دامن‌های بلند و گشاد و پیراهن‌های آزاد و خنک استفاده می‌کنند.

اکسسوری در استایل هیپستر

اهمیت اکسسوری در استایل هیپستر

شاید بتوان گفت آن چیزی که شاخصه ویژه استایل هیپستر به معنای واقعی باشد، اکسسوری این استایل است. هیپسترها یا هیپی‌ها اکثرا هنرمند هستند و شیفته ساخت صنایع دستی و هندی کرفت. اکسسوری‌های آن‌ها از گوشواره و کیف و گردنبند، تا دستبند و صندل و پابند، همه طبیعی و حاصل خلاقیت ذهنی این گروه است. گردنبندهای بلند و سرخ‌پوست شکل، گشوواره‌های تا به تا، کیف‌های حصیری، و صندل‌های پارچه‌ای که در استایل امروز هم رواج دارند، حاصل خلاقیت و هنر دست هیپسترها هستند.