خرید بک لینک معتبر - سئو - بک لینک -
سايت پیش بینی
وان ایکس بت
سایت شرط بندی انفجار
سایت شرط بندی
سایت بازی انفجار
سایت شرط بندی فوتبال
سایت enfejar
بت فوروارد
جت بت
سایت پیش بینی فوتبال
sibbet90
وان ایکس بت
سایت بازی انفجار
پوکر آنلاین
بت بال 90
انفجار آنلاین
جت بت
بازی انفجار
سایت بازی انفجار
مطلب اختصاصی

تمرکز چیست؟

تمرکز به طور کلی به توانایی توجه کامل و آگاهانه یک فرد به یک مسئله خاص گفته میشود. در واقع زمانی که شما توانایی کنترل توجه خود را داشته باشید یعنی تمرکز دارید.

اگر شما تمرکز بالایی را تجربه کنید؛ بدون این که حواستان به چیزی پرت شود به یک چیز توجه میکنید و نتیجه بهتری از تلاش های خود میگیرید. با افزایش تمرکز میتوانیم از پریدن ذهن به مسائل نامربوط جلوگیری کنیم و تمام انرژیمان را بر روی کار دلخواهمان بگذاریم.

ذهن ما چطور تمرکز میکند؟

کار اصلی ذهن ما تحلیل کردن مسائل و اتفاقات مختلف است. یکی از کارهایی که هیچوقت مغز از آن دست نمیکشد فکر کردن است. زمانی که ذهن شما تمام انرژی خود را برای فکر کردن و تحلیل کردن روی یک موضوع، شی، فرد یا هر چیز دیگری بگذارد؛ یعنی شما در حال تمرکز کردن هستید. در این حالت تمام مسائل دیگر نادیده گرفته میشوند و ذهن شما هیچ کاری به چیزهای دیگر ندارد.

چگونه ذهن خود را برای تمرکز آماده کنیم؟

چرا تمرکز نداریم و حواسمان پرت میشود؟

دلایل زیادی برای عدم تمرکز در افراد وجود دارد. این دلایل در سنین مختلف میتواند متفاوت از هم باشند. در صورتی که از مشکلات تمرکزی شدید رنج میبرید حتما باید برای پیدا کردن دلیل آن جستجوهای بیشتری کنید و از متخصصان کمک بگیرید.

اگر به طور موقت دچار کمبود تمرکز شده اید یا خیلی کم آن را تجربه میکنید؛ مواردی که در قسمت دلایل نداشتن تمرکز میخوانید؛ به شما کمک میکنند که راحت تر راه های افزایش تمرکز خود را پیدا کنید.

دلایل نداشتن تمرکز

۱. کمبود خواب و استراحت کافی
۲. قرارگرفتن در کنار عوامل حواس پرتی و محیط های شلوغ
۳. حل نکردن مشکلات گذشته و فرار کردن از آن ها
۴. نداشتن برنامه ریزی و مدریت زمان خوب
۵. کار کردن در محیط های نامرتب
۶. داشتن اختلال بیش فعالی و کم توجهی
۷. تلاش های مداوم و بیش از اندازه برای مسائل مختلف
۸. نداشتن تغذیه مناسب
۹. استفاده از مخدرها و نوشیدنی های الکلی
۱۰. داشتن مشکلات در برطرف کردن نیاز جنسی
۱۱. پیدا نکردن مشکلات موجود زندگی و بی توجهی به آن ها
۱۲. تجربه استرس زیاد و شدید
۱۳. نداشتن مهارت کافی در انجام یک کار
۱۴. تجربه مشکلات ذهنی مثل: شیزوفرنی، فراموشی، افسردگی

نشانه های عدم تمرکز

برای این که ببینید آیا نیاز است راه های افزایش تمرکز را یاد بگیرید یا نه، باید با نشانه های عدم تمرکز آشنا شوید. ممکن است هرکدام ما گاهی این نشانه ها را تجربه کنیم. اما جای نگرانی نیست و نداشتن تمرکز کافی مشکل بسیاری از ماست. یادتان باشد از دست دادن تمرکز در بیشتر وقت ها یک اتفاق طبیعی و عادی است و میتوان با چند تمرین ساده آن را افزایش داد.

۱. فراموشی در به یاد آوردن اتفاقاتی که به تازگی اتفاق افتاده اند.
۲. دشواری در نشستن در یک مکان
۳. سختی در فکر کردن
۴. تکرار در گم کردن چیزها و فراموش کردن جای آن ها
۵. داشتن مشکل در تصمیم گیری
۶. ناتوانی در انجام کارهای پیچیده
۷. نداشتن انرژی ذهنی و بدنی کافی برای تمرکز کردن
۸. داشتن اشتباهات ناشی از بی توجهی

ماهیت رشته مدیریت

موفقیت در هر صنایع و حرفه ای نیازمند مدیر و مسئول خوب است. در واقع مدیر به تعیین وظایف برای بخش های یک سازمان و کارمندان می پردازد. تحصیل در رشته مدیریت مانند این است که شما با چشم بسته در یک جنگل قدم می زنید. اگر شما هم دوست دارید دیگران را در رسیدن به اهداف خود کمک کنید، پس این رشته برای شما مناسب است.

ماهیت رشته مدیریت

یک مدیر در زمینه کاری خود متخصص است و یک پشتیبان قوی برای کارمندان است. مدیران در یک تجارت فعالیت می کنند و به عنوان یک تیم برای رسیدن به اهداف شرکت همکاری می کنند. یک مدیر با تجریه سعی در واگذار کردن وظایف به کارکنان، جلوگیری از اتلاف وقت و بهبود استفاده از منابع مالی و انسانی دارد.

Introduction-to-Management


هدف اصلی رشته مدیریت

هدف اصلی مدیریت این است که مدیران بتوانند از خود و همچنین کارمندان عملکرد بالایی کسب کنند. عملکرد بالا معمولاً توسط یک محیط کار مثبت انجام پذیر است. کارمندان باید این توانایی را داشته باشند که مشکلات و نگرانی های مدیر را برطرف کنند. برای مدیران مهم است که محیطی حرفه ای ایجاد کنند. مدیران باید اطمینان حاصل کنند که کارمندان آنچه را که برای تحقق اهداف شرکت لازم است انجام می دهند. یک مدیر خوب نیازی به فریاد زدن در برابر کارمندان را ندارد بلکه توانایی مکالمه با آنها و ایجاد انگیزه برای موفقیت را دارد. شما به عنوان یک مدیر باید آماده باشید تا هر وظیفه ای را که به شما تحویل داده شده است، را بر عهده بگیرید.

مثالی برای تعریف یک مدیر خوب

فرض کنید شما مدیر یک آژانس تبلیغاتی هستید. در روزی که جلسه مهمی دارید، همزمان دو کارمند شما بیمار شده اند و امکان انجام وظایف مربوط به جلسه را ندارند. شما باید چکار کنید؟ آیا باید شرکت را ترک کنید؟ یا به تپه ها بروید و جیغ بزنید؟

البته که نه! شما به عنوان مدیر باید همیشه بهترین گزینه را برای مواقع غیر قابل پیش بینی آماده داشته باشید. برای این منظور شما می توانید یک کارمند با سطح بالاتر را انتخاب و به آموزش سریع آن کارها به او بپردازید، تا بتوانید جلسه را داشته باشید. یک مدیر آنچه را برای رسیدن به اهداف خود لازم دارد انجام می دهد.